آخرین اخبار
کد مطلب: 125491
چهارمحال و بختياري سال ۹۸ تبديل به يک استان سبز خواهد شد
تاریخ انتشار : 1396/11/16 10:29:37
نمایش : 1610
تکميل گازرساني به شهر‌ها و روستا‌هاي چهارمحال و بختياري در دهه فجر شتاب مي‌گيرد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، سيامک حيدري مديرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختياري از پايان عمليات گازرساني به شهر دوآب صمصامي و ۸ روستاي پيرامون آن در شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: همزمان با ايام الله دهه مبارک فجر، شاهد تزريق گاز و بهره برداري از اين پروژه‌ها خواهيم بود.

دهه فجر فرصتي براي اجراي پروژه‌هاي مختلف

وي افزود: پست امداد٬ مانيتورينگ ايستگاه‌ها و گاز رساني به صنايع و محور‌هاي صنعتي شهرستان شهرکرد هم از طرح‌هاي قابل بهره برداري اين شرکت در دهه فجر امسال است.

حيدري ادامه داد: اقدامات اوليه براي گازرساني به شهر بازفت به عنوان آخرين شهر بدون گاز طبيعي استان نيز انجام و عمليات گازرساني به اين شهر همراه با ۳۳ روستا در مناطق جنگلي و سخت گذر استان آغاز شد.

وي اضافه کرد: اين طرح‌هاي گازرساني شامل ۲۳ هزار و ۴۶۴ متر طول خط تغذيه و ۱۴۹ هزار متر طول شبکه توزيع و دو هزار و ۸۸۹ فقره انشعاب است که پيش بيني مي‌شود تا پايان سال ۹۸ به بهره برداري برسد.

مديرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختياري گفت: با اتمام اين پروژه‌هاي گازرساني٬ چهارمحال و بختياري در سال ۹۸ تبديل به يک استان سبز خواهد شد.

حيدري افزود: شبکه پلي اتيلن جهت گازرساني به روستا‌هاي مورز٬ نالبندون٬ گزستان٬ حسين آباد٬ مياندوهان عليا و سفلي با ۳۷ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال اعتبار٬ گازرساني به شهر بازفت و روستا‌هاي تبرک عليا٬ تبرک سفلي و قلعه تبرک با ۲۷ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال و گازرساني به روستا‌هاي چم قلعه٬ فريک٬ ارته٬ خيارکار و باغ چندارو دره مولا با ۲۴ ميليارد ريال، طرح هاي گازرساني در شهرستان کوهرنگ است.

دهه فجر فرصتي براي اجراي پروژه‌هاي مختلف

وي اضافه کرد: گازرساني به ۱۵ روستاي شهرستان لردگان با ۱۱۶ ميليارد و ۹۰۰ ميليون ريال اعتبار و گازرساني به روستاهاي مور٬ تلتاک و گل شور شهرستان اردل با ۸ ميليارد ريال اعتبار از ديگر پروژه‌هاي آغاز شده در دهه فجر هستند.

مديرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختياري اظهار داشت: در حال حاضر ۳۸ شهر و ۴۵۵ روستاي اين استان از نعمت گاز طبيعي برخوردارند.

حيدري ادامه داد: ۹۹ و نيم درصد جمعيت شهري٬ ۸۸ درصد جمعيت روستايي تحت پوشش گاز هستند که ۹۵ درصد جمعيت استان را شامل مي‌شود.

زندگي سخت مردم در نبود گاز

تا پيش از پيروزي انقلاب اسلامي مردم چهارمحال و بختياري، مانند مردمان ساير استان‌هاي کشور از نفت و چوب براي سوخت استفاده مي‌کردند.

بهرام بهرامي يکي از ساکنان شهر بروجن از سال‌هاي پيش از انقلاب مي‌گفت: در آن سال‌ها مردم از نفت براي پخت و پز و گرما استفاده مي‌کردند و در اکثر خانه ها٬ چند بشکه نفت وجود داشت که نفت مورد نياز خانواده در آن‌ها نگهداري مي‌شد.

وي افزود: استفاده از نفت و چوب به عنوان سوخت براي مردم بسيار سخت و دشوار بود٬ اما بعد از پيروزي انقلاب اسلامي گاز رساني به شهر و روستا‌ها آغاز شد و تحولي بزرگ را به وجود آورد.

دهه فجر فرصتي براي اجراي پروژه‌هاي مختلف

سيامک حيدري مديرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختياري هم گفت: عمليات گازرساني در اين استان از سال ۵۹ و از شهر بروجن آغاز شد.

وي افزود: پيش از انقلاب، خط ۴۲ اينچ سراسري انتقال گاز از پالايشگاه بيد بلند استان خوزستان به منظور صادرات گاز به کشور آذربايجان از نزديکي شهر بروجن مي‌گذشت که پس از سال ۱۳۵۷ صادرات گاز متوقف و عمليات گاز رساني به شهر‌ها و روستا‌ها سرعت يافت.

وي ادامه داد: تا سال ۱۳۷۹ که چهارمحال و بختياري در حوزه گاز رساني زير مجموعه منطقه ۲ اصفهان بود، ۱۷ شهر٬ ۱۱۸ روستا در اين استان از نعمت گاز برخوردار شدند.

حيدري گفت: در اين مدت ۶۰ هزار و ۶۲۵ مشترک در چهارمحال و بختياري علمک گاز دريافت کردند.

ورود گاز طبيعي و توسعه صنعت

عليرضا شفيع زاده مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري هم گفت: در حال حاضر ۲۱ شهرک صنعتي اين استان گاز کشي شده اند و در اين خصوص هيچ مشکلي وجود ندارد.

وي افزود: روند توليد محصول در شهرک‌هاي صنعتي از زماني که گاز رساني شدند، افزايش يافته است.

دهه فجر فرصتي براي اجراي پروژه‌هاي مختلف

شفيع زاده اضافه کرد: در حال حاضر تمامي شهرستان‌هاي چهارمحال و بختياري از پتانسيل‌هاي بالايي جهت جذب سرمايه گذار و اجراي پروژه‌هاي بزرگ برخوردار هستند.

انتهاي پيام/ف

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس